door aandewaterkant

De zon laat het afweten deze morgen. Toch heb ik ramen en deuren wagenwijd openstaan omdat de zomerwarmte nog in mijn lijf zit. De cake, met frambozen recht uit den hof, staat ook al af te koelen. Straks wandelen we weer samen met de Velt vrienden en nadien is er traditiegetrouw iets zelfgebakken bij.

Gisteren ben ik in veertien dagen vakantie gesprongen. Het voelt nog niet zo. Wanneer ik de poort van de boerderij gisteren dicht deed, sprong het bij me binnen. Dat gesprek dat ik met mijn coördinator had waarin hij vertelt dat de nood op woningen met gedragsproblemen zo hoog is. Dat personeel (die de nodige ervaring heeft) snel afhaakt omdat het zoveel van je vraagt.

Ongeacht ze blijven zoeken naar uren heb ik realistisch gezien vanaf volgend jaar geen boerderij job meer en daarom stelde hij de vraag: zou jij het aandurven?
Veertien dagen dus…waarin mijn gedachten zeker niet stil zullen staan.

IMG_0945IMG_0942IMG_0947

