door aandewaterkant

Met alle mogelijke verlengdraden heb ik me eindelijk geïnstalleerd op het terras om wat te schrijven. Te weinig licht is het enige mankement dus hang ik een beetje scheef over mijn toetsenbord. Buiten is het ideaal van temperatuur en ook de stilte die de avond met zich meebrengt is rustgevend.

Vanmorgen was ik de dag begonnen met het fototoestel in aanslag. Ik wilde u eigenlijk onze speciale boerderijdieren laten zien. Maar een platte batterij maakt dat ik al snel weer andere dingen aan het doen was.

Speciaal dus als in een haan die denkt dat hij een geit is en twee minikonijnen die leven als kippen. Niet te vergeten de tamme duif die graag in het cavia hok vertoeft. Weet dat u de foto’s nog tegoed hebt. Om zeker te weten dat ik u niets wijsmaak. Ik vind het echt bijzonder. Omwille van plaatsgebrek zijn deze dieren noodgedwongen bij elkaar gezet en gedragen ze zich ook gelijkaardig.

De geiten kijken waar het haantje blijft als ze de stal ingaan. Met zijn kleine pootjes dartelt hij zijn kudde achterna. De puppie konijnen eten kippengraan en groeien hier als kolen van. Het leven op de boerderij is zo buitengewoon en toch in balans. De seizoenen brengen de nodige structuur en de dieren leven mee in die beweging.

Nog altijd begin ik de dag met een niet te stuiten energie. Dat is ook mijn verantwoordelijke opgevallen. De mooiste boodschap vandaag was dan ook dat mijn contract verlengd is tot 31 december. En dat ze blijven zoeken naar uren om mij op de boerderij te houden. Met mijn handtekening onder het contract is het voor mij nu pas echt.

Blij als in… euforisch!

