door aandewaterkant

Herstellen bij warme temperaturen gaat met iets meer geduld gepaard. Deze lente dagen lijken op herfst waarin ik constant twijfel of ik al dan niet de verwarming zal aanzetten. Weinig beweging geeft koude voeten en daarom heb ik ook weer sokken aan.

De tuin is een ander verhaal want die geniet volop van plens en andere buien. Alles wat gezaaid is in vrij droge grond, piept boven. Dat prille groen vol vitaminen, schoon om zien.

Ondanks dit ben ik toch in gang geschoten, zoals ze zeggen. Ik heb al eens een strijkske gedaan en lekker gekookt. Ik doe opnieuw aan oprommel en ander werk in huis. Fijn zo, opnieuw mijn eigen handen aan het huishouden slaan.

Stilaan moet ik gaan beslissen of ik binnen 14 dagen terug aan het werk ga. Zonder problemen kan ik mijn thuis blijven verlengen maar de goesting om terug naar de boerderij te gaan wordt elke dag groter. Vanmorgen zat ik voor het eerst op de fiets. Mijn buik geeft nog tekens van onzekerheid maar ik vertrouw erop dat het onderhand wel tegen een stootje kan. Morgenavond stap ik de academie weer binnen. Op zijn minst verheugend.

IMG_0308IMG_0310

