door aandewaterkant

Het foto toestel had ik gisteren al opgeladen met een strak plan in gedachten. Woensdag bij het brievenbus leegmaken, draaide ik mijn hoofd in de juiste richting en zag een bloeiende helleborus. Een van de weinigen die het overleefd heeft.

Vanmorgen was er geen zon. Enkel stevige sneeuwvlokken die regelmatig en in absolute stilte neervallen. Ondanks de verstilling, die de winter met zich meebrengt, voelde ik toch al een paar keer deze week dat er iets nieuws op til is. De zon krijgt dag na dag meer kracht. Ik draaide mijn hoofd er al eens naar en ook mijn rug werd al verwarmd.

Vandaag maakte ik de beelden nog zonder zon. Je ziet de winter die met haar resten van bloei stilaan helemaal versmelten met de aarde. Ook is er dat ontdekken van het leven dat zich stilaan weer voltrekt. De natuur en haar contrasten zijn fascinerend. De wissel van de seizoenen laat dit duidelijk zien. Ik ben blij dat ik er oog voor heb. Voor geen goud wil ik er iets van missen.

IMG_9628IMG_9640IMG_9632IMG_9637IMG_9639IMG_9634

