door aandewaterkant

Het voelt niet meer als werken, antwoord ik op iedereen die de laatste dagen gevraagd heeft of het meevalt daar op mijn nieuwe plek. Er is altijd wel iets te doen en ik krijg een heleboel informatie binnen die ik zoveel mogelijk probeer op te slagen. Ook de agenda is nooit ver uit de buurt.

Ik leer wat hoefrot is bij paarden en heb ook al een schaap in trance gebracht door het op zijn poep te zetten. Er is veel te doen op de boerderij toch gaat het werken met de bewoners aan de rustige kant. Van het moment dat die gasten uit een drukke instellingswoning het erf van de boerderij opstappen, lijken ze een beetje aan zen te doen. Het voelt zo goed om daar een deel van te mogen zijn. Na 23 jaar zorgen en verzorgen, werk en geniet ik samen met gasten die een heel eind buiten de maatschappij staan.

Naar het schijnt snurk ik wel de laatste dagen maar ik vind het heerlijk om als een blok te slapen na een boeiende dag…

