door aandewaterkant

Eindelijk weer eens tijd maken om aan de schrijf te gaan. In deze huis, tuin en keuken dagen altijd wel iets anders te doen dan lang aan de computer zitten. Wat een idee, dat franje gordijn. Nee, echt niet om de vliegen buiten te houden, zegt het jonge meisje achter de kassa. Ach, we proberen het en ik leg gepaste 2.10 cent op de toonbank. Voor weinig geld juist wat ik nodig heb om het gevlieg buiten te houden.

Een energie storm zoeft door het huis. Dat er een zoon terug thuis komt, schreef ik al eens een keer. De ruimte die jaren dienst deed als muziek ruimte wordt nu stilaan een soort van loft waar geleefd kan worden. Maagdelijk wit aan de kanten en natuurlijk kurk op de vloer. Ik geniet van de bedrijvigheid en het geeft me energie. Kamers die al jaren stil lijken te staan worden opgeruimd en afgewerkt. Het lijken wel lentekriebels in hoogzomertijd.


Zondag vertoefde ik uren in mijn voortuin. Mijn handen zien weer zwart tot diep in de poriën. Het geeft me een gevoel van verbondenheid met de aarde. Op mijn knieën en mijn schoenen aan de kant omdat blote voeten mijn favoriete pose is. Dat het misschien geen zicht is vind ik de moeite niet om belangrijk te vinden…

