door aandewaterkant

Net zoals ik snak naar de zon, kan ik het ook snel weer te warm hebben. Of zat ik misschien te erg ingesloten in het zonnigste hoekje van de tuin? Vermoedelijk. Mooi zijn ze wel, die bosaardbeitjes maar iets te weelderig. Dus doe ik maar weer eens van wieden en weet nu al dat ik tot morgen die prikkende vingers ga hebben. Altijd te laat om in de massa brandnetels te bespeuren.

Het huis is druk bevolkt en erg ondernemend. Ik laveer er door met geruststellende en luisterende woorden. Die afgestudeerde zoon wordt nu ondernemer. Met de huisgenoot als boekhouder zijn ze een onafscheidelijk duo de laatste dagen. Na mijn weekend dienst verwelkomde ik de andere zoon en vriendin, en zag dat het weekendje Parijs een deugddoend iets geweest is.

Met opnieuw vier in huis is er veel materiaal. Kleding en schoenen, ieder een computer en zakken. Muziek en kampeergerief. Ook veel aanwezigheid van wervelwind door huis en tuin. Niet zo erg want ik heb mijn kroost graag in de buurt.

Daarstraks was ik toch eens even in het hoekje van mijn tuin op het bankje gaan zitten. Kijkend over de groentetuin. Zelfs hier was het niet stil maar ik kon het geluid niet thuis brengen.

Het waren de koolmezen. Vrank en vrij zitten ze in de tuin nu Mats, de hond, de scepter niet meer zwaait. Ik heb de pinda noten aan het ijzeren hek gehangen waar ze ferm met hun vogelpootjes op kunnen zitten. Veel olie en eiwitten als helpende hand voor hun energiebehoefte. Daar zorgden ze voor muziek door tikkend met hun kleine bekjes door de schaal te prikken.

Ik laat de rust in drukke dagen binnenstromen. Het lukt me steeds beter.

