door aandewaterkant

De vraag heb ik al vaak beantwoord de laatste weken. Nee, we gaan niet op vakantie. En ja, we hebben er zelf voor gekozen.

Pas na de telkens weerkerende vragen, begon ik erover na te denken. Eigenlijk ging het vanzelf. Die afgestudeerde zoon die terug thuis komt wonen en die best wat helpende handen kan gebruiken bij het opstarten van zijn praktijk. Een achterbouw waar nog altijd geen deugdelijk licht hangt. Een vloertje op het koffieterras. Een heleboel planten en struiken die ik zou willen verzetten. En als ik heel ver nadenk ook nog wat broodnodige schilderwerken.

Ik wil eigenlijk genieten van een soort van gezonde sleur. Er is dit jaar geen behoefte aan grootste ontdekkingen. In mijn vrije weken zal ik van huis naar tuin kuieren, en dat helemaal niet eentonig vinden. Het zal ook met de krant zo gaan. Ieder een helft van de krant bij de eerste tas koffie en bij de volgende tas wisselen we. Zo komen de huisgenoot en ik overeen.

Het enige wat ik vraag is een beetje zon en warmte. Hoe makkelijk kan je zijn?

